2011. április 4., hétfő

Hát végre fotózhattam az elkészült lesben. Mindkét nap változóan felhős, de alapvetően kellemes volt az idő. Útközben elmentem egy héja mellett (kb 300 méterre volt a lestől), nagyon szép madár, mindössze 10 méterre ült egy kiszáradt fűzfán, sajna nem jött az itatóhoz. A les méretei pontosak, mint írtam talán lehetne 10 cm-rel alacsonyabb és 20 cm-rel keskenyebb. Még ekkor is alkalmas két fő részére. De így kényelmes, pillanatok alatt alkalmassá lehet tenni fotózásra. Az első nap viszonylag gyenge forgalma után, a második nap elégedett voltam. Jött 6 pár zöldike, 1 pár mezei veréb, 3 pár nagy fakopáncs, 1 pár széncinege, egy egerészölyv, 1 pár fácán, 1 seregély, 1 pár szajkó, 1 pár erdei pinty, 1 pár meggyvágó. Érdekes, hogy a cinkék nagy csapata már nem jött. Amit nagyon sajnáltam, hogy a seregélyt nem sikerült megfotóznom, szépen szétnézett az etetőnél, de jöttek a szajkók és ezért tovább állt. Rendbe kell tennem az itatót, mert csak félig töltöttem fel, de így is ittak. Az etető-itató környékén szép pázsit alakult ki (a rendszeres vágásnak köszönhetően), tele van tücskökkel. A szemközti erdőben többször énekelt a zöld küllő, remélem meglátogatja ezt a zöld rétet.

Nem születtek fantasztikus fotók, de azért megmutatom őket, most egyenlőre ennyit, de a többit is feldolgozom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése