2011. szeptember 5., hétfő

Hello Mindenki!
Kicsit sokáig voltam távol, de már lassan visszatér a megszokott hétköznapi életem. Voltam nyaralni, és szomorúan vettem tudomásul, hogy a nyaraló mellett lévő hegy állatvilága megváltozott. Ennek okát egyrészt a közelben felállított vadász lesekben véltem felfedezni, másrészt a mezőgazdasági gépek állandóan a területen mozogtak. Előző években a kora reggeli kutyasétáltatás során, legalább 5-6 mezei nyuszit láttam, 2-3 őzet, rókát, most egyet sem. A szemközti elhagyott öreg gyümölcsösben aranymálinkó énekelt, most nem volt ott. Pedig micsoda nyári hangulatot ad éneke, imádom. A cigánycsuk pár sem volt felfedezhető. A seregélyek viharfelhőkén száguldoztak az egyik szőlősből a másik kertbe. Feltűnően elszaporodtak a szarkák, egy alkalommal 20 egyedet számoltam meg egy csapatban. Érdemes egyébként egy területet éveken át megfigyelni, és felfedezni a változást. Nem volt alkalmam fotózni, hát ez ilyen kis villám nyaralás volt.
Miután hazajöttem, levágtam a füvet a les előtt, rendbe tettem az itató környékét. Ezúton köszönöm Dávidnak, hogy távollétemben gondját viselte szerény erdő széli lesemnek. Gyérebb a forgalom, ezt ragadozók portyázásának tudtam be, de mivel két hete tart a pauza, így inkább az évszak változása lehet az oka. Gondolom a kirepült ifjak nem maradtak egy csapatban és így csökkent a forgalmam. A széncinkék viszont jönnek szépen, pedig tavasszal nem is láttam őket. Beköltözött a lesbe egy egér, aki a les mellett lefúrt, és alul rágott utat magának a beton és a fa mellett. Hát dilemma... ha hagyom élni, akkor gyakran kell majd takarítanom, esetleg összerág dolgokat. Lenne más megoldás is, de Én inkább takarítok, Ő is Isten akaratából tengeti szerény életét… hát Én nem nehezítem meg neki.:)
Most régebbi képeket teszek fel, remélem, minél hamarabb kijutok a lesre. Hát jöjjön az ősz ezer színével, lágy napsugaraival, száraz kóróval. A szép erdő majd kellemes hátteret fog adni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése