2016. május 8., vasárnap

Sziasztok!

Itt a legújabb kisfilm.

Eddigi tapasztalataim. Ahogy sejtettem, nagyon összetett feladat egy film elkészítése. A felvételeknek technikailag korrektnek kell lennie, az utómunkálatok nagyon fontosak, ugyanúgy mint a fotózásban. Csakhogy, ha közel azonos időben és helyen két snitt készül, és azokat felhasználjuk a filmben, akkor azoknak teljesen egyforma képet kell mutatniuk. Nem lehet az egyikben pl. színárnyalat eltérés. A fehéregyensúly beállítása nagyon fontos, már kitaláltam egy módszert, majd ha kipróbáltam, akkor leírom.

A zene.
Na ez egy igen nehéz feladat nekem. Legyen jogszerű a felhasználása, a téma hangulatát, ritmusát erősítse, gyengítse, kiemelje, stb.. Találj megfelelő zenét - na ebben van mit fejlődni. Nem a saját ízlés a fontos, hanem a téma, a dramaturg, stb..

Egy tárgy filmezése különböző évszakokban.
Csináltam azt a havas erdei felvételeket. Gondoltam tavaszi, nyári időszakban is felveszem, és majd szépen "átúszik" a tél a nyárba. Na vissza is mentem az erdőbe, cipelve a sok mindent, belőttem a kamerát, de valami furcsa volt. A keresőben nem teljesen azt láttam. Én balga, nézelődtem, hogy jó helyen vagyok-e. Hát közben kidőlt egy fa, egyet meg elloptak. Ez annyira megváltoztatta a környezetet, hogy a tervnek lőttek. Keresnem kell egy új helyszínt, ahol évszázados szép fák vannak, és várni kell egy havas télre is. Hát ez egy ilyen játék.

A film szerkesztése.
Ha már megvannak a snittek, akkor ugye legyen képi dramaturgia, nem mindegy milyen közeliek, plánok, stb váltják egymást. A vágás egy külön csoda. És még legyek hangmérnök is :) .

Na nem akarok okoskodni, van mit tanulnom, ennyit szerettem volna érzékeltetni, de nagyon élvezem
Az alábbi film is egy tanulási folyamat része, egy kis dolgozat. Hamarosan elkészül a következő film, az ürgék hétköznapjairól. Az már hosszabb film lesz.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése