2016. július 5., kedd

Sziasztok!

Jól el voltam havazva, de azért volt egy kis időm filmezni.

Kezdjük a vezetékes távirányítóval. Az Amazonon találtam egy 22.50 dolláros kis távirányítót. Elolvastam a vásárlói véleményeket, kérdeztem a vásárlóktól, mindent megnéztem amit találtam róla. Sony és Canon gépekhez készítik, és ha van "remote" csatlakozód, akkor működik is. Hát én megrendeltem, mert a gyári eszközök hihetetlenül drágák, ez pedig igazán olcsó. Tökéletes időben meg is érkezett, nyomon lehetett követni az áru útját, hát ahogy ez szokott lenni.
Megjött, kicsomagoltam, első benyomásom, hogy a gumi része, iszonyatosan büdös, igazi kínai gumiszagú volt. Na mindegy, bedugtam a kamerába és láss csodát működött.

Mit tud:
- felvétel indítása, leállítása,
- zoom vezérlése - állítható sebességgel,
- monitor feliratainak szabályozása - 3 állás, mindent mutat, csak a lényegeseket mutatja, nem mutat     semmit.
- kamera be-, és kikapcsoló,
- fókusz állítása.

A távirányítót rá lehet csíptetni (jó erős, stabil) az állványfej karjára, kényelmesen lehet vele manuálisan vezérelni  a kamerát. Ez hasznos, mert az automata fókusz kis tárgyak esetében hajlamos a nagyobb felületre állítani az élességet. Ilyen esetben a manuális állítás nagyon hasznos, figyelemmel a kiemelésre is, tökéletesen élesre lehet állítania tárgyat.

A zoom sebességszabályozója a leglassúbb állásban furcsa. Kezdetben lassú a zoom, de egyszer csak felgyorsul. Ha egyel gyorsabbra állítom, ami még mindig lassú,  akkor egyenletesen zoomol.

Szerintem jó vétel volt, ennyiért kérem .... pazar, kicsit gagyi, kicsit ilyen - meg olyan, de működik és használható hasznos kis eszköz. Nem kell nyomkodni a kamerát, így nem mozdul be, nem rezonál a kép.




A les működik, folyamatosan töltöm vízzel az itatót, itt a kánikula, keresik a madarak. Sajnos csak egyszer voltam kint filmezni. Előtte két alkalommal vizet vittem ki, és beültem egy pár percre. Mindkét alkalommal beszállt két karvaly. Látható volt, hogy a tolyó hozta el a fiát. Nagyon sokáig ott voltak, egyszerűen beszorultam a lesbe. Nem akartam elzavarni őket, inkább vártam még odébb álltak. Egy barátposzáta folyamatosan és bátran zavarta őket, de cinkét is láttam a közelükbe repülni, nagyon bátrak voltak.

Ismét fűrészeltem, a les melletti fa tetejét vágtam le, hogy több fény legyen. A száraz ágra felkúsztak a növények és nagyon árnyékoltak. Nagyon sűrű bozótos lett a les mellett, ez védelmet nyújt az énekeseknek.



Sikerült kimennem filmezni és szerencsémre jött a két karvaly, nagyon szépek voltak, ittak, fürödtek, hűsöltek, két órát töltöttek ott. A felvételek is jók lettek, most egy képet is mutatok az egyik felvételből.



Régebbiek.






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése