2017. május 6., szombat

Sziasztok!

Örömteli felfedezést tettem a lesen, a felszerelt odút egy széncinege pár birtokba vette, és eddig sikeres a költés, szorgalmasan hordják az eleséget a kicsiknek. Van valami jó érzés az ember szívében, amikor a kihelyezett odúba beköltöznek. Sokat gondolkoztam, hogy a kamerát oda helyezem az odú közelébe és csinálok pár felvételt, de végül is erről lemondtam, nem zavarom őket. A környezet sem a legjobb, de a projekt megszületett a fejembe, és jövő tavasszal megcsinálom.

A karvaly pár még mindig a les közelében van, még nem repültek ki a fiókák. Ezt csak feltételezem, mert a párzást láttuk Istvánnal, nyilván sikeres lesz a költés. Emiatt viszont az itatónak alig van forgalma. Alig? Szinte nincs is :((. Hát nincs mit tenni, nekik is szorítok, de azért remélem odébb állnak és csak alkalmanként jönnek vissza :))))

Az itató végében alakítom a rámpát, remélve felcsalom a fácánokat (még csak a váza van kész). Ez úgy fog működni, hogy 20 centiméterenként, felfelé,  kiteszek egy szem kukoricát, és amikor felcsipegeti, akkor halad majd felfelé. Egy idő után ezt megtanulja, és ha szomjas, akkor azon feljön inni, én meg szuper felvételeket csinálok :). Gyakran felrebbennek inni, de az jobb lenne, ha szépen felsétálnának. Egy száraz faágat is levágtam, ne árnyékoljon. Május van, számomra ez a legszebb hónap, olyan üde és friss a természet, bár lenne elegendő időm filmezni (de nincs :(( )







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése