2019. április 16., kedd

Sziasztok!

Mint írtam, megjött a vadkamerám (HC-700M, https://www.ebay.com/itm/253997091931), melyet beüzemeltem és teszteltem.



Leírom a tapasztalataimat. 

A kamera alján van egy ajtó, ha felnyitod, akkor ott vannak a nyílások, ahová a micro SD és a nano SIM kártyát be kell helyezni. Elég macerás, külön mellékelnek a csomagban egy csipeszt, a behelyezés megkönnyítésére. Nagyon fontos, ha "test" üzemmódba kapcsolod a kamerát, akkor a térerő mellett, ki kell írnia a mobil szolgáltató nevét is. Sajnos én nem nyomtam be rendesen a kártyát a helyére, és nem is vettem észre, hogy a szolgáltató nevét nem írta ki a gép, csak a térerőt jelezte, így nem is küldte a kepéket az e-mail címemre. Kapsz egy CD-t, melyen van egy szoftver is, ami a beállításokhoz kell. A kamerába bedugod a micro USB kábelt, a számítógép felismeri, formázod az SD kártyát, a megnyitott programban elvégzed a beállításokat, majd a file-t mented a kártyára. Kikapcsolod a kamerát és ezután kihúzod a kábelt. Amikor bekapcsolod újra, akkor már a beállítások élnek. A beállításokat egy távkapcsolóval is elvégezheted, melyet a csomagban megtalálsz. A távkapcsoló segítségével, a kicsi, színes monitoron visszanézheted a képeket és videókat. Fontosabb, hogy azon van egy piros gomb, ami egy lézer fényt kapcsol be/ki. A lézerfény segítségével pontosan tudod, hogy hol lesz a kép közepe, így beállítható a kamera iránya. Az "M" jelölésű kamera 2G hálózaton működik, de a lebutított képeket simán elküldi az e-mail címedre. Ez a kép egyébként teljesen értékelhető minőségű. Én sajnos az első nap eltörtem az elemek zárófedelének ajtózárát, így most külső egységgel biztosítom a tápellátást. Egyébként 6 db AA elemmel, vagy akkuval működik, illetve külső DC csatlakozású tápellátással. A videofelvételek minősége szerintem nagyon jó (HD 1920*1080, vagy 720, ill. VGA), de ehhez, az ISO értéket nem lehet 100-nál nagyobbra állítani, mert zajosabb lesz a kép.

Nagyon izgalmas ülni a számítógép előtt, és látni, hogy a célterületen mi történik, mert a kamera küldi a képeket. Videót természetesen nem küld el, csak képeket. Beállíthatod úgy is, hogy MMS-t küldjön a telefonodra, de ez nagyon drága lehet, hiszen, ha nagy a mozgás, akkor több száz képet is küldhet. A képeken látni a dátumot, a pontos időt, a kamera nevét, a hőmérsékletet, és az akkumulátor állapotát. Nagyon energiatakarékos készülék. Ha nem történik semmi, akár 6 hónapig is üzemkész lehet. Nappal színes, éjszaka fekete-fehér felvételeket készít. A mozgásérzékelés gyors, de nálam 1-2 esetben előfordult 2 másodperces késés is. 

A lesembe beköltözött egereket mutatja az alábbi videó, sajnos a felvételen látható élve-fogó csapda nem kapta el egyiket sem. Arra viszont alkalmas, hogy lássátok a felvételek minőségét. Szerintem ár-érték aránya nagyon super.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése