2011. december 6., kedd

Fotózás szempontjából nem igazán kedvelem ezt az időszakot, nekem túl egyszínű évszak, lehullottak az ősz ezerszínű levelei, ma már csak a barna és a szürke árnyalatai uralják a színvilágot. Bár ekkor kihívás megtalálni a szépet. 
Érdekes pillanatokat láttam legutóbb. Visszatérő karvaly vendégem egy sikertelen támadást követően beült az etetőhöz. Hamarosan megérkeztek a szajkók. Vártam, vajon mi történik, hiszen ott volt egy ragadozó, ugyanakkor a szajkó étrendjében is szerel hús. Nagyon erős harapású madár, talán egy kicsit nagyobb testalkatra mint egy karvaly. A ragadozó ült nyugodtan, mint aki ügyet sem vet a közelebb és közelebb repdeső szajkóra. Végül 30 cm-re megközelítette a karvalyt, majd felé kapott. Ekkor a karvaly nem tudta tovább tolerálni a szajkó viselkedését és felrebbent, tett egy kört és röptében visszatámadta a szajkót, sőt a következő körben a másikat is. Nekem határozott támadásnak tűnt, nagy sebességgel. A bátor szajkók menekülőre fogták. Vajon mi történik, ha elkapja a szajkót (?) ... szerintem csak megleckéztette őket, mert a célpontokat nem üldözte hosszasan, mint pld. egy cinkét.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése