2012. február 28., kedd

Üdvözlök mindenkit!
Ezúttal sem tudok egy igazán figyelemre méltó képpel szolgálni, ennek oka, hogy beteg voltam és nem tudtam kimenni a lesre. Viszont van ennek az esetnek egy tanúsága is, amit figyelmébe ajánlok minden etetőt működtető természetbarátnak. Az Én etetőm, úgy 9 km távolságra van a lakóhelyemtől és 9,5 literes. Ez egy átlagos téli napon kb. 5-6 napra elegendő élelmet tud tárolni. Most hogy beteg lettem nem tudtam feltölteni időben, és így 1 napig biztosan üres volt. Szerencsére a hajnali hőmérséklet nem süllyedt kritikus érték alá (-10). Ha ez bekövetkezik, akkor akár madárpusztulással is járhatott volna az eset, mert -10 fok  és az alatt, mindössze egy éjszakát bír ki egy kis énekes, ha nem jut energia dús táplálékhoz, pl. olajos magvakhoz. Ha megszokta az etetőt, akkor ott keresi a táplálékot egész nap és így éhesen vág neki az éjszakának. Nem lehet a tél közepén abbahagyni az etetést 1 napra sem. Tehát, ha távol van az etető, akkor legalább két hétre elegendő mag tárolására alkalmas etetőt kell működtetni. Ezen túl legyen 1-2 barát, aki szükség esetén megtölti azt helyettünk. Általában 2 hét elegendő a felgyógyuláshoz, de ha ez mégsem történik meg, akkor van szükség a barátokra. Erre érdemes figyelni, mint korábban írtam, már félig kész a nagy etető, amit hamarosan elkészítek.
Most egy pár régebbi kép.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése